Pilates

Pilates - kūno tobulinimo metodika

Pilates – tai kūno treniravimo bei tobulinimo metodika skirta lieknos, grakščios, sveikos, harmoningos figūros formavimui. Pilates kūną treniruoja kitaip nei kitos metodikos, iš vidaus į išorę. Pilates pratimai treniruoja giliuosius kūno raumenis, kurie atsakingi už laikyseną, stabilumą ir judesio kontrolę. Mankštinantis akcentuojamas žmogaus kūno centras – pilvo ir nugaros raumenys. Didelis dėmesys skiriamas taisyklingam kvėpavimui, judesio plastiškumui.   

Pilates teikiama nauda

Pilates treniruotės gerina laikyseną, lankstumą, pusiausvyrą, stiprina raumenis, ugdo koordinaciją ir ištvermę. Nuolat mankštindamasi pagal pilates metodiką tapsi lieknesnė, grakštesnė ir sveikesnė. Taip pat pilates treniruotės ramina ir atpalaiduoja, mažina stresą, todėl ne veltui sakoma, kad pilates - tai sportas kūnui ir sielai. Tai saugi kūno treniravimo sistema, todėl ją galima naudoti reabilitacijai po traumų.

Kam tinka?

Pilates treniruotės tinka įvairaus amžiaus, bet kokį fizinį pasirengimą turintiems žmonėms, net vaikams. Vaikams pilates naudingas tuo, kad padeda apsisaugoti nuo stuburo iškrypimo, nes sustiprina nugaros raumenis. Pilates rekomenduojama visiems, kas nori pagražinti savo figūrą ir laikysena. Taip pat tiems, kas kenčia nugaros skausmus dėl netaisyklingos laikysenos, ar nori išvengti osteoporozės.

Kaip atliekami?

Pilates pratimus atlik 2-5 kartus per savaitę. Pradėk nuo paprasčiausių pratimų, skirtų pradedantiesiems, kai jie taps per lengvi, pereik prie sunkesnių. Judesius atlik tolygiai, susikoncentruok į treniruojamus raumenis. Pilvo raumenukai turi būti įtempti visos treniruotės metu. Atmink, kad pratimai negali sukelti skausmo! Jeigu atlikdama kažkokį pratimą jauti skausmą – nedaryk jo.

Truputis istorijos

Pilates treniruočių metodiką sukūrė vokietis Joseph H. Pilates. Joseph‘as gimė 1880 metais. Būdamas vaikas jis buvo silpnos sveikatos, sirgo astma ir rachitu. Siekdamas pasveikti Joseph‘as domėjosi žmogaus anatomija ir fizine veikla. Bandydamas įvairiausias sporto rūšis ir stebėdamas rezultatus jis sukūrė kūno tobulinimo metodiką, kurioje galima įžvelgti jogos, slidinėjimo, savigynos ir kitų sporto rūšių. Savo pavyzdžiu įrodęs, kad metodika veikia puikiai, jos pradėjo mokyti kitus. Būdamas 70 metų J. Pilates stebino aplinkinius savo jaunatvišku kūnu. Ši kūno tobulinimo metodika buvo pavadinta Pilates vardu.

loading...