Bėgimas

Bėgioti, negalima sustoti. Svarbiausi patarimai pradedantiesiems

Ko gero, dar niekada bėgimas Lietuvoje nebuvo toks populiarus kaip šiandien – tą gerai iliustruoja nuolat augantis žmonių, pasiryžusių dalyvauti įvairiausio plauko maratonuose, skaičius. Tačiau, nors ši sporto šaka sulaukia vis daugiau gerbėjų, o žmonės pagaliau supranta tikrąją jo naudą savo sveikatai, pradedantieji bėgikai vis tik daro nemažai klaidų, kurios vėliau grįžta nemiga, raumenų skausmu bei išgaravusiu entuziazmu sportuoti. Kas gali padėti to išvengti?

Priprasti padės programėlės

Apie dažniausias klaidas, kurias daro pradedantieji bėgioti, paklaustas žymus Lietuvos bėgikas Almiras Kavaliauskas teigia, kad viena didžiausių problemų  - tai, jog tokie žmonės siekia itin greito rezultato. Anot jo, pratinti prie didesnės fizinės apkrovos savo kūną reikia po truputį, o tai padaryti lengviau, kai žmogus susidaro bėgiojimo planą.

Šiai minčiai pritarė ir profesionali lengvaatletė bei daugkartinė Lietuvos čempionė Jolanta Verseckaitė. Sportininkės teigimu, tam, kad nepersitemptų, pradedantiesiems geriausia bėgti tris kartus per savaitę, o bėgiojimo planavimui šiais laikais gali padėti net ir mobiliosios aplikacijos. „Programėlės naudingos, nes leidžia sekti savo progresą, skaičiuoti kalorijas, varžytis su draugais ir daug kitų dalykų. Rekomenduočiau naudotis tokiomis aplikacijomis, kaip „Endomondo“ arba „Runkeeper“, - patarė lengvaatletė.

Tuo tarpu Simono Skupo, vadovaujančio „Samsung Electronics Baltics“ atstovybei Lietuvoje, teigimu, pradedantiesiems bėgikams naudingos gali būti „Nike Run“ bei „S Health“ programėlės. „Pavyzdžiui, žmonės naudodamiesi „S Health“  ne tik fiksuoja savo bėgimo maršrutą, greitį, skaičiuoja nubėgtus kilometrus, bet ir seka savo širdies pulsą, todėl detaliai planuodami savo bėgimo treniruotę, gali atsižvelgti į savo sveikatą ir nepersitempti“, - pasakojo pašnekovas.

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 balsas)