Velykos, margučiai

Kiek valgyti kiaušinių ir kaip nepersivalgyti per Velykas?

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (3 balsai (-ų))

Narių vertinimas: 0 / 5

Žvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyvi
 

Neatsiejamas Šv. Velykų stalo atributas – kiaušiniai. Kuo pasižymi šis maisto produktas? 

Kiaušinis savo mitybine verte yra puikus maisto produktas. Jame gausu baltymų, todėl jis suteikia ilgalaikį sotumo jausmą, taip pat yra nekaloringas, jei yra virtas ir jo nevalgome su majonezu. 

Kiaušiniuose gausu nepakeičiamųjų amino rūgščių, vertingų mineralinių medžiagų ir vitaminų, kurios stiprina imunitetą, gerina smegenų ir širdies veiklą. Kiaušiniuose yra B grupės vitaminų ( B1, B2, B6, B12), folinės rūgšties, cholino, biotino, riebaluose tirpių vitaminų – vit. A, D, E, K, seleno, magnio, cinko, kalcio, mangano, kalio ir kitų mikroelementų. Tai mononesočiųjų ir polinesočiųjų (omega-3) riebiųjų rūgščių šaltinis. 

Mitas paneigtas 

Pasak Centro poliklinikos gydytoja dietologės Eugenijos Česaitytės, mitas, kad kiaušiniai yra „pavojingi“ sveikatai, dėl juose esančio cholesterolio, yra paneigtas. Nors kiaušinyje jo yra nemažai (apie 186 mg), tačiau bendrąjį cholesterolio kiekį, randamą kraujyje, įtakoja ne konkretus maisto produktas, turintis daug cholesterolio, o sočiųjų riebalų perteklius mūsų mityboje, ir ne tik, naujausi tyrimai rodo, kad cholesterolio kiekis kraujyje priklauso nuo genetikos, streso ir fizinio aktyvumo.

Mūsų organizmui reikalingas tam tikras cholesterolio kiekis, nes iš jo sintezuojasi vitaminas D, lytiniai hormonai. Jis taip pat svarbus augimui, todėl reikalingas augančiam organizmui.

Kiek suvalgyti?

„Asmenims, sergantiems cukriniu diabetu, turintiems labai aukštą cholesterolio kiekį kraujyje užtenka 2 kiaušinių per savaitę, kitiems, gali būti kasdien, bet ne daugiau kaip 1 vnt. per dieną. Suvalgius per daug kiaušinių, gali sutrikti virškinimas, kaip ir nuo kito persivalgomo maisto. Geriausiai skrandis virškina kiaušinį, kurio ir baltymas, ir trynys yra gerai išvirę“, - tvirtina Centro poliklinikos gydytoja dietologė E. Česaitytė.

loading...