Vitaminai

Vitaminai: veikimas ir svarba

4.8571428571429 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (7 balsai (-ų))

Narių vertinimas: 0 / 5

Žvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyviŽvaigždutė neaktyvi
 

Jaučiatės pavargusios, išsekusios? Vargina sveikatos sutrikimai? Slenka ir lūžinėja plaukai? Sluoksniuojasi nagai? Galbūt Jūsų organizmui trūksta vitaminų?   

Vitaminas A (retinolis)

- skatina augimo procesus;
- gerina regėjimą;
- didina atsparumą infekcinėms ligoms;
- būtinas odos ir gleivinių epiteliui susidaryti;
- tai vienas iš vitaminų, padedančių organizmui nesenti.

Trūkstant vitamino A padidėja polinkis sirgti infekcinėmis ligomis, galimi augimo, regėjimo sutrikimai, vištakumas (regėjimo susilpnėjimas prieblandoje), sausėja akies gleivinė, gali sulėtėti organizmo reakcijos, varginti spuogai, odos išsausėjimas. Žmogui reikia apie 1,5 mg vitamino A per parą. Veikiamas deguonies ir šviesos vitaminas A yra, todėl produktus laikykite tamsioje ir vėsioje vietoje.

Vitamino A šaltiniai: kepenys, pienas, sviestas, grietinė, kiaušinio trynys, žuvų taukai.

Daržovėse, vaisiuose ir uogose (kopūstuose, morkose, špinatuose, rūgštynėse, paprikoje, moliūguose, pomidoruose, abrikosuose, apelsinuose, šermukšnio, šaltalankio uogose) yra provitamino karotino, kuris žmogaus organizme virsta A vitaminu.

Vitaminas D (kalciferolis)

- skatina kalcio patekimą į kaulus;
- reikalingas augimui ir skeleto formavimui;
- stiprina dantis;
- saugo nuo rachito.

Trūkstant vitamino D susergama rachitu, padidėja kaulų lūžių, kaulų deformacijų rizika, jaučiamas energijos trūkumas, silpnėja imunitetas. Žmogui reikia apie 0,025 mg vitamino D per parą. Daugiau šio vitamino reikia nėščioms ar kūdikius maitinančioms moterims, vaikams.

Vitamino D šaltiniai: žuvų taukai, pienas, sviestas, grietinė, kiaušiniai, kepenys, alaus mielės, grūdų gemalai. Taip pat vitaminas D susidaro iš provitaminų odoje, ją veikiant saulės spinduliams.

Vitaminas E (tokoferolis)

- padeda tvirtėti raumenims, apsaugo juos nuo pervargimo;
- svarbus normaliam nėštumui ir vaisiaus vystymuisi;
- skatina karotinų virtimą vitaminu A;
- reguliuoja gyvybinius procesus;
- dalyvauja medžiagų apykaitoje;
- pasižymi antioksidacinėmis savybėmis;
- skatina ilgaamžiškumą.

Trūkstant vitamino E silpsta raumenys, silpnėja lytinis pajėgumas, sutrinka kraujotaka. Žmogui reikia apie 20-30 mg vitamino E per parą.

Vitamino E šaltiniai: augaliniai aliejai, grūdai, grūdų daigai, pipirnė, pupos, žalieji žirneliai, morkos, salotos, Briuselio kopūstai, mėlynės.

loading...