Bėgimas

Gydytojas apie bėgiojimo sezono pradžią: pirmiausia išmokite vaikščioti

Atėjus šiltajam metų laikui, daugelis žmonių tapo fiziškai aktyvesni. Tarp pagrindinių veiklų, kuriomis užsiimama dažniausiai, – bėgiojimas. Vis dėlto svarbu pabrėžti, kad, pradėjus sportuoti iškart dideliu tempu ir siekiant greitų rezultatų, galima prisidaryti problemų – pakenti klubų, kelių sąnariams.

Klaipėdos universitetinės ligoninės ortopedas-traumatologas Algimantas Čebatorius sako, kad dažnai sportuoti pradedama nepasiruošus, o nemalonūs pojūčiai ignoruojami. Ko imtis, norint išvengti skausmų ir traumų, ir ką daryti, jei būklė negerėja?

Reikia įvertinti aplinkybes

Pasak ortopedo-traumatologo A. Čebatoriaus, yra daugybė priežasčių, kodėl bėgiojant gali užplūsti sąnarių skausmas. Vienos pagrindinių – anksčiau patirtos traumos, stuburo problemos, netinkama avalynė ir taip pat galimai pasirinkta netaisyklinga sporto technika ar krūvis. Anot gydytojo, prieš treniruotę svarbu paruošti kūną – padaryti trumpą apšilimą, o, pradėjus bėgti, reikia pasirinkti savo tempą, nepersistengti.

„Sportas naudingas žmonių sveikatai, tačiau reikėtų nepamiršti, kad bet kokiai aktyviai veiklai reikia pasiruošti – apšilti, nedaryti visko didžiausiu greičiu, stebėti save, įvertinti traumos riziką, – sako ortopedas–traumatologas. – Bėgiojimas ir kitos sporto rūšys gali ir padėti, ir pridaryti problemų, todėl rekomenduojama prieš pradedant bėgioti pirmiausia išeiti dažniau pasivaikščioti ir priprasti prie tempo arba treniruotis su treneriais, kurie padėtų sportuoti ir savo patarimais užkirstų kelią traumos rizikai.“

Būdinga ne tik mėgėjams

Gydytojas pasakoja, kad netinkamai pasirinktas treniruotės tempas būdingas ne tik pradedantiesiems, bet ir užsiėmusiems šia veikla profesionaliai, ir pateikia istoriją. Į jį kreipėsi po ilgo laiko pabėgiojęs ir skausmus kelyje pajutęs pacientas. Kaip sako gydytojas, žmogus manė, kad kilometrus, kuriuos jis įveikdavo seniau, be problemų nubėgs ir dabar. Skausmų kamuojamam pacientui buvo atliktas magnetinis rezonansas, po kurio paaiškėjo, jog sužalotas meniskas, pažeista kelio sąnario kremzlė.

„Kai žmogus pasitempia, susimuša ar susižaloja sąnarį, svarbu kuriam laikui nutraukti treniruotes ir pažeistai vietai skirti daugiau dėmesio. Jei pastebima, kad sužalota vieta patinusi ar atsiranda nestabilumas, reikia nedelsiant kreiptis į gydytojus“, – sako ortopedas–traumatologas A. Čebatorius.

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 balsas)
loading...