Riešutai

5 sveikiausi vasaros užkandžiai šeimai kelionėms ir iškyloms

Poilsis prie jūros ar ilgai laukta kelionė gali tapti tikru iššūkiu, jei pritrūks energijos, ar dar blogiau – apsinuodysime. Lietuvos dietologų draugijos prezidentė, medicinos mokslų daktarė Rūta Petereit pataria, kaip išlikti sveikiems kelionių metu, ir kokie užkandžiai puikiai tiks visai šeimai išsiruošus prie jūros, iškylauti, ar į ilgą kelionę automobiliu.  

Pataria vengti pieno produktų ir arbūzo

Eksperimentuoti su mityba karštuoju metų laiku tikrai pavojinga. Dėl šios priežasties dr. R. Petereit pataria atsakingai pasiruošti užkandžius ruošiantis atostogoms. Nors žiemą mūsų organizmui puikiai tiko pieno produktai, jei išsiruošėte į dienos, ar ilgiau truksiančią iškylą – vasarą derėtų jų vengti, o švieži vaisiai gali sugesti per kelias valandas. Vienas iš pavyzdžių – pjaustytas arbūzas. Tai vienas netinkamiausių užkandžių gamtoje, nes prasidėjus rūgimo procesui galime apsinuodyti.

,,Vykstant į kelionę, gamtą, žygį, reikėtų apmąstyti, kiek laiko ji truks. Jei kelias valandas – pakaks užkandžių. Jei ilgesniam laikui, svarbu pasiimti tik gerai termiškai apdorotus produktus. Jei planuojate kepti mėsą, ji turi būti gerai pamarinuota ir kepti ne žemesnėje nei 180 laipsnių temperatūroje“, – pabrėžė dr. Rūta Petereit.

Išskyrė penkis naudingiausius užkandžius vasarai

R. Petereit pažymi, kad užkandžiai kelionėje turi suteikti energijos, sotumo jausmą ir tikti visai šeimai. Tad užkandžių dėžutėje vietos rasti verta džiovintiems vaisiams, riešutams, pilno grūdo produktams, daržovėms ir keletui šviežių vaisių. Kodėl?

Džiovinti vaisiai ir uogos naudingas užkandis, nes gali suteikti energijos. Datulės, abrikosai, slyvos, razinos, vyšnios naudingos dėl juose esančių antioksidantų, mineralų, natūralaus cukraus, vitamino E, kuris yra gyvybiškai svarbus apsaugant ląsteles nuo laisvųjų radikalų sukeltos žalos. Tai ypač svarbu vasarą, kai saulė yra stipriausia. 

Verta nepamiršti ir egzotiškųjų džiovintų uogų. Goji uogose gausu vitamino A, C, geležies, cinko, vario ir antioksidantų. Šiose uogose esantys baltymai ir skaidulos padeda ilgiau išlaikyti sotumo jausmą, todėl tai puikus užkandis keliaujantiems. Džiovintos spanguolės taip pat labai geras maistinių medžiagų šaltinis. Jos itin vertinamos dėl jose esančio didelio vitamino C kiekio, kuris svarbus mūsų imunitetui. Žinoma, svarbu atkreipti dėmesį, kad džiovintuose vaisiuose nebūtų pridėtinio cukraus.

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 balsas)
loading...