Vitaminai

Vitaminai: veikimas ir svarba

Vitaminas PP (niacinas, vitaminas B3)

- dalyvauja energijos gamybos ir kaupimo procesuose;
- padeda ląstelėms kvėpuoti, perneša deguonį;
- normalizuoja kepenų funkciją;
- padeda funkcionuoti nervų sistemai.

Trūkstant vitamino P (B3) sutrinka miegas, atmintis, skauda galvą, sumažėja apetitas, žmogus tampa irzlus.

Vitamino PP šaltiniai: grikiai, žirniai, pupos, grikių kruopos, mielės, mėsa, žuvis, daiginti grūdai, rupi duona.

Vitaminas K (filochinonas)

- dalyvauja kraujo krešėjimo procesuose;
- stabdo kraujavimą;
- dalyvauja kaulų atnaujinimo procesuose;
- didina organizmo atsparumą infekcinėms ligoms.

Trūkstant vitamino K sutrinka kraujo krešamumas, prasideda įvairūs kraujavimai vidaus organuose, kraujuoja dantenos. Žmogui reikia apie 1-2 mg vitamino K per parą. Šį vitaminą gamina ir žarnyno bakterijos.

Vitamino K šaltiniai: liucerna, salotos, špinatai, bulvės, kopūstai, pomidorai, šermukšnių uogos.

Vitaminas N (lipoinė rūgštis)

- skatina augimą;
- saugo organizmą nuo toksinių medžiagų (švino, gyvsidabrio, arseno ir kt.) poveikio;
- saugo kepenis nuo suriebėjimo.

Žmogui reikia apie 0,5 mg vitamino N per parą.

Vitamino N šaltiniai: kopūstai, ryžiai, pienas.

Vitaminas H (biotinas)

- reguliuoja nervų sistemą;
- dalyvauja riebalų apykaitoje;
- reikalingas nagams ir plaukams;
- svarbus nėščioms ir maitinančioms moterims.

Trūkstant vitamino H prasideda odos uždegimas, pleiskanojimas, nerviniai sutrikimai, išsekimas, raumenų skausmai. Žmogui reikia apie 0,1-0,3 mg vitamino H per parą.

Vitamino H šaltiniai: mielės, kepenys, inkstai, kiaušiniai, kukurūzai, žirniai, avižinės kruopos, pienas. 

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 balsas)