Nėštumas

Nėščiųjų atmintinė: kodėl reikia vengti sūrio ir kada jau nepatartina keliauti?

Besilaukiančios moters dėl į pasaulį ateinančios naujos gyvybės laukia nemaži gyvenimo pokyčiai. Keičiantis kūnui ir moters savijautai, svarbu keisti ir kitus kasdienius įpročius, labiau rūpintis savo bei vaisiaus sveikata, taip pat atsižvelgti į gydytojo rekomendacijas. Plačiau apie tai, kas svarbu nėštumo laikotarpiu, kodėl reikia vengti tam tikro sūrio rūšių, kaip pasirinkti sportines veiklas ir kaip tinkamai susiplanuoti keliones, pasakoja Elina Žurman, klinikos „Motina ir vaikas“ gydytoja akušerė ginekologė.

Dėmesys visavertei mitybai

Nėštumo laikotarpiu itin svarbu vartoti daug mikroelementų turintį maistą, kuris suteikia būtinų vitaminų būsimai mamai ir padeda tinkamai vystytis vaisiui. Nėščiosios racioną turi sudaryti kuo daugiau ekologiškų vaisių ir daržovių, nepakeičiamas ir baltymų turintis maistas. Laukiantis kūdikio papildomai suvartojamų kalorijų kiekis turi padidėti vos nuo 200 iki 300 kcal.

„Būsimoms mamoms rekomenduojama pakeisti ankstesnius įpročius, pavyzdžiui, sumažinti kasdien suvartojamo kofeino kiekį – rečiau gerti kavą, juodą ar žalią arbatą, vartoti mažiau šokolado. Leistinas kofeino kiekis nėščiajai yra 200 mg per parą, todėl, siekiant nepakenkti vaisiui, kofeiną svarbu riboti“, – teigia E. Žurman.

Daug riebalų ir druskos turinčio maisto nėščiosios taip pat turi vengti. Jis gali sukelti virškinimo problemų ir didesnį, nei rekomenduojama, svorio padidėjimą. Atsisakyti šiuo laikotarpiu patartina ir žalios žuvies. Neretai ji turi nervų sistemos vystymuisi kenksmingo gyvsidabrio arba gali sukelti toksoplazmozės ligą, kuri padidina būsimo vaikelio regos sutrikimų galimybę. Nėščiajai pravartu atkreipti dėmesį renkantis ir pieno produktus, nes nuo žalio pieno, rikotos, pelėsinio ar ožkos sūrio gali pasireikšti listeriozės infekcija.

Vaistų ir papildų (ne)nauda

Itin reklamuojami papildai nėščiosioms nebūtinai suteiks reikalingų vitaminų ir mikroelementų, kurių galima gauti ir su maistu. Prieš įsigyjant papildų, svarbu pasitarti su šeimos gydytoju ir išsiaiškinti, kokių medžiagų trūksta organizme. Vis dėlto vienas pagrindinių elementų, kuris pirmąjį trimestrą svarbus visoms nėščiosioms, yra folio rūgštis. Tinkamam vaisiaus vystymuisi reikia 400 mikrogramų folio rūgšties per dieną.

Vaistų vartojimas laukiantis turi būti nuolat prižiūrimas šeimos gydytojo arba akušerio ginekologo. „Neretai moterys įsigyja įvairių vaistų, kurie yra leistini nėštumo metu. Nepaisant to, vaistų vartojimas neturi būti paremtas savigyda ir medikamentų pasirinkimas turi būti aptariamas su gydytoju. Pirmąjį trimestrą reikia vengti nebūtinų vaistų“, – pataria E. Žurman.

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (1 balsas)
/* */